/ Everyday life /

Last day in New York

Igår var vår sista dag i New York och den kunde inte ha blivit bättre. Strålande sol hela dagen vilket gjorde det ok med lite kyla. Vi var utcheckade ur huset vid 10 och begav oss mot "The high line". De har gjort den övergivna tågrälsen till ett jättemysigt promenadspår och jag kan tänka mig att det är superfint till våren när det bärjar bli grönt. Det påminnde lite om Västra hamnen i Malmö faktiskt med de nybyggda byggnaderna runt om, vassen runt trägången osv. Mysigt! Efter det begav vi oss mot Central Park men hann med en fika på caféet "FIKA" som är ett svenskt café i New York. Vi åt varsin hederlig kanelbulle och hade sen ny energi för att ta oss sista biten till Central Park. Vi tog oss en liten promenad och avverkade kanske 1% av parken eftersom den är ENORM. Sista upplevelsen i New York för den här gången blev vaxmuséet Madame Tussauds. Helt sinnessjukt hur verkliga dessa vaxdockor ser ut! När vi kom ut därifrån var klockan ca 3 och vi bestämde oss för att käka lite innan vi gick tillbaka till hostelet för att hämta våra väskor. Bussen hem gick klockan 6 så Moa och jag vi köpte oss varsin macka att ta med på bussen. 4 timmar senare var vi hemma igen och kunde sova i vår egen säng. Skönt!

Idag tog vi oss till Wrentham Outlet som ligger ca 30 min härifrån och Moa spenderade sina sista pengar eftersom hon åker hem... Det är inte så kul faktiskt. Vi har haft 10 helt underbara dagar och har verkligen gjort så mycket vi bara kunnat! Det som tröstar är att den här sista tiden kommer gå fort som bara den eftersom det nu börjar närma sig vår och sommar. Imorgon skjutsar jag Moa till flyget vid 3 så vi har fortfarande lite tid innan att umgås.

När man promenerar överallt ser man en massa fina saker så som fina trappor och då måste man bara stanna och ta lite bilder såklart.

Nästan uppe på The high line, några trappor kvar.

Uppe!

Man gick bredvid tågrälsen hela tiden.

Eftersom man var några våningar upp bjöd The high line på trevlig utsikt också!

Till sist, en selfie.

Sen blev det äntligen fika!

Precis intill Central Park står den här fina jordgloben!

Central park

Central Park

Vi fick besök av en ekorre.

På väg mot Madame Tussauds.

Arg skylt som är lite rolig.

Rockafeller Center, den här dagen kunde man se ända upp till toppen.

Spegelselfie inne på Madame Tussauds toaletter som dekorerats med mikrofoner på speglarna haha...

Vi hängde lite med Robert Pattinson som spelat i "Twilight"-filmerna bland annat.

Hittade även en annan Twlightkändis - Tyler Lautner.

Från de döda steg Michael Jackson!

Vi såg en 4D film vilket innebar att man kunde känna lukter, det sprutades vatten på oss, saker rörde våra fötter och vår rygg och även 3D på det hela. Snygga brillor fick man ha på sig!

Varför inte ta sig en tur med ET?

Moa for president?

Hulken kidnappade oss!

Ironman och IronMoa

Träffade två talangfulla sångare Sam Smith och Ed Sheeran och posade lite med dem.