/ Everyday life / Resor / Travel month /

Hollywood, Los Angeles

Nu har Sarah och jag varit på egen hand i ca 2 dagar och än så länge lever vi och har det hur bra som helst! Vårt hostel är helt underbart och har olika event varenda kväll som jag och Sarah gått på. I måndags gjorde vi ingenting speciellt utan tog oss bara från vårt gamla hostel till vårt nya och sen gick vi omkring i Hollywood ett tag och spanade på kändisar (dock hittade vi inga...). På kvällen var det komedikväll och gratis mat på hostelet vilket var jättekul och passade min och Sarahs snåla budget perfekt. Vi delar rum med 4 andra som är hur schysta som helst dock så åkte 3 av dem hem efter vår första natt och vi fick in 3 nya som är från Holland också supertrevliga. Så igår, tisdags, käkade vi gratis frukost på hostelet och sen blev vi upphämtade av Saoirse och hennes kompis och åkte till Malibu strand. Där ska det bo en massa kändisar men vi såg inte en enda dock hade vi en helt fantastisk dag i solen och havet med stora vågor. Vi gick på upptäcksfärd och hittade lite grottor men gottade oss också bara i solen så vi kunde känna att vi faktiskt har semester. När vi kom hem träffade vi våra nya rumskompisar från Holland och käkade middag tillsammans med dem på hostelet och hade sedan en basketboll, pingis och fotbollsturnering. Riktigt kul! Nu ligger jag i sängen och väntar på att Sarah ska vakna så vi kan käka frukost och sen ge oss ut på en hike upp till Hollywoodskylten. Ikväll har hostelet karaokekväll och det är ju precis i min och sarahs anda så det ska vi köra på! Imorgon åker vi buss vidare till Santa Barbara.

Ena sidan av hostelet på dagen.

Andra sidan av hostelet på dagen

Natt

Den s.k. "Tiki Garden" där vi käkar frukost och kan hänga om man vill.