/ Everyday life /

Ginger-sitter

Då har jag gått och blivit hundvakt. Kims föräldrar stack till Hawaii och den ende de litar på att ta hand om deras prinsessa är moi, Emelie. För tillfället har vi ca -20 grader så jag njuter inte jättemycket av att ta promenader... Ginger är förövrigt världens mest bortskämda hund. Hennes mat måste förberedas enligt konstens alla regler:
Steg 1. Häll ut 1/2 cup torrfoder på en papperstallrik.
Steg 2. Sprid ut något slags kött på toppen (exempelvis kyckling som Penny, Kims mamma, tillagar i storkok endast för Ginger och fryser in.)
Steg 3. Spreja vatten på detta 
Steg 4. Rör runt
Steg 5. In i mikrovågsugnen
Steg 6. Rör runt
Steg 7. Droppa några droppar laxolja på maten
Steg 8. Spreja ytterligare lite vatten på
Steg 9. Rör runt
Steg 10. Avsluta med lite fler laxoljedroppar
 
Förstår ni att Kim och Neil står och gapskrattar åt mig när jag gör detta? Det är därför de frågade mig att ta hand om Ginger för de vet att Kim och Neil ALDRIG skulle gjort det. De skulle bara hällt upp torrfoder och inte gjort mer... Jag skrattar åt mig själv när jag gör detta... Aja.
 
Igår var det fredag och jag jobbade precis som vanligt. På kvällen stack jag, Alva och Amanda till Cheesecake factory och unnade oss lite mat och cheesecake. Mums... 
 
Idag åkte jag hem till Cloe som bjöd på brunch. Olika sorters pannkakor, pizza, kakor, jordgubbar, dipp, morötter, kex, äppelpaj, chips m.m. Jag var ju INTE hungrig när jag gick därifrån. Jag och Zanna, som också var där, stack vidare till Marshalls och shoppade lite. Jag fick med mig ett par skor hem som var värsta kapet! Är överlycklig. Vi bestämde oss sedan för att ta tag i våra hår och klippte oss. ÄNTLIGEN! Så nu är mitt hår fräscht igen. Just nu "jobbar" jag. Sitter och tittar på svenska melodifestivalen samtidigt som jag bloggar. Kim gick ut med en kompis och dricker lite drinkar och Neil spelar hockey och kommer nog ansluta sig till Kim sen. Får se när jag slutar, kan vara så att jag hittar på något efter.
 
Ginger och jag ute och promenerar.

Barnens hockeybilder, söta som bara den!

Tattueringar är kul!

Brunch!

Nu sover de för fullt!
Au Pair / Cultural care / Emelie Borgshammar / Sverige / USA / barn / dog / kids / sitter