/ Everyday life / Resor / Travel month /

Living life

Nu har det gått 4 dagar av au pair adventure och jag har sett och gjort så mycket helt underbara saker! I måndags började äventyret och det var två minibussar som avgick från San Francisco som skulle göra den touren vi gör. Så i vår buss är vi 11 tjejer plus vår tour guide Dan och vi har så kul tillsammans! Vi spenderar massor av tid i bussen eftersom vi åker till olika ställen hela tiden så vi pumpar musik och lever bara livet.
I Måndags körde vi en snabb tur genom San Francisco och begav oss sedan mot Yosemite park. Vi campade ca 15 min från parken och kom dit vid 5-tiden så den kvällen hann vi köra till parken och såg världens finaste stjärnhimel men inget mer.
På tisdagen vaknade vi vid 6-tiden för att det var så obekvämt och kallt (Jag och Sarah sov under bar himel) så då började vi göra oss iordning och packa ihop vårt tält. Efter frukosten packade vi bussen och körde mot parken och det var helt fantastiskt. Berg överallt, sjöar, höga träd och bara allmänt underbar natur. Vi alla hyrde cyklar och cyklade runt i ca 1 timme och det var så mysigt. Redan efter dag 1 hade vi alla kommit varandra nära och va som sagt en helt underbar grupp. Efter lunch gav vi oss vidare genom parken och klättrade upp på ett berg och badade i en jättefin sjö och sen bar det av vidare mot nästa campingplats. Där grillade vi hamburgare och badade i hot springs under stjärnorna vilket var helt idylliskt... Mitt ute i ingenstans i mörkret.
Onsdagen började lite si så där. Vi var klara och ihoppackade vid 8.30 precis som planerat men när vi skulle köra ut från campingplatsen råkade vår guide köra över en stor sten med bussen... Så vi fick vänta 2 timmar på att en bärgningsbil skulle komma och lyfta bort bussen från stenen. Som tur var blev det inte mycket skador utan bara en lös kofångare så vi kunde fortsätta vårt resande. Vi begav oss mot Death Valley som är nordamerikas lägsta, varmaste och torraste plats. Det var ca 45 grader varmt och vi stannade bara i några minuter eftersom man höll på att dö av värmeslag. Sedan var det dags för Las Vegas! Några timmar i bussen blev det men nu är vi här! Vi kom till vårt hotell (himmel med hotel efter två nätters camping) och hann fixa oss en snabbis innan det var dags för partybussen. En stor buss hämtade upp båda grupperna och körde runt oss i staden. Vi kunde dansa inne i bussen och hade det riktigt kul. Vi fick se Las Vegas skylten, fremont street som är en "gata" fullproppad med ljus och shower och folk som åker zipline i taket, en fontänshow och Vegas i fullgång helt enkelt.
Idag, torsdag, möttes hela gruppen upp och åt brunch tillsammans vid 11 och sen harvi hängt vid poolen hela dagen. Planen ikväll är att vi ska alla hänga i ett hotellrum och festa lite. Eftersom gränsen fortfarande är 21 år för att dricka alkohol och de flesta av oss är 20 så gör vi så här istället.
Imorgon ska vi åka till Grand Canyon och campa igen tror jag.

Här ser ni vår minibuss med släp.

Utsikt från San Fransisco, Dolores Park. Dimman som ofta ligger över San Fransisco heter Karl.

San Francisco, Golden Gate Bridge

Yosemite park, ni ser tillexempel det berget som stupar rakt ner det är "El Capitan" som är ett känt berg.

Cykeltur

Gänget

Gänget igen

Yosemite

Uppe på toppen

Vi hade en 360 graders utsikt på toppen vilket var helt fantastiskt

Lake Tanaya

Här ser ni minibuss på sten

Death Valley gömmer sig nedanför de bergen

Sitter på den varma vägen genom death valley

Jag och min ständiga vapendragare

Partybussen

Las Vegas skylt

Våra tourguider, Daniel som är vår guide bär på Matthew som är den andra bussens guide. Vi gifte oss igår allihopa eftersom man gör det är Las Vegas.

Nadia och Sarah frågade om man hand igår, jag sa ja.

Au Pair / Cultural care / adventures / au pair adventures / camping / death valley / las vegas / month / travel
#1 / / Mamma:

Bara så underbart!!!!!!! Finns inga ord!!!!! Älskar dig!!!!