/ Familjen Callanan / Högtider / Special happenings /

Thanksgiving

Så kan man nu checka av att man firat en riktig amerikansk thanksgiving! 
 
Allting började igår med förberedelserna. Kim jobbade hemifrån samtidigt som hon städade och handlade till thanksgiving-middagen. Jag hade en vanlig onsdagförmiddag, lämnade Casey på gymnastiken och stack sedan och tränade. Kan ju säga att gymmet var smockat med folk som ville få in lite extra träning innan den stora middagen dagen efter haha... Kevin hade "early release" och slutade skolan 12.15. Så när jag hämtat Casey på gymnastiken klockan 12 var det stress till Kevins skola. Vi kom dit 12.25 p.g.a. vägarbete och thanksgivingtrafik så där stod han och väntade med sin lärare som precis skulle skicka ett sms och fråga var vi höll hus, lite pinsamt men de förstår. Angående thanksgivingtrafiken kan jag ju bara nämna att det är katastrof! Utanför mataffären i Needham stod en polis och ledde trafiken hela dagen igår, gatorna är dubbelt så trafikerade än vanligt osv... Det är verkligen en stor deal. Men men, när Kevin väl var hämtad körde vi hem, åt lite lunch och packade sedan hockeymål, hockeyklubbor, puckar och bollar och stack tillbaka till hans skola igen för att ge lite lugn och ro till Kim som, som sagt, var igång med att förbereda hemma. På kvällen käkade vi ute på Bertucci's.
 
Idag fick jag sovmorgon till klockan 9 vilket var skönt men sen har dagen gått i ett från och med att folket kom vilket var vid 1-tiden. Jag gjorde Casey redo vilket innebar, bada henne, klä henne och fixa håret (som jag förövrigt klippte här om dagen, snacka om att Kim litar på mig haha). Vi hade då alltså thanksgivingmiddagen hemma hos oss och hit kom Neils 3 bröder och syster med respektive. Det var fullt hus! Ca 10 barn och 10 vuxna... När gästerna kom bjöds det på lite snacks så som svamp m. fyllning, ägg med fyllning, kex med dipp m.m. Själva middagen bestod av kalkon, potatismos, squashmos, sötpotatis dränkt i brunt socker toppat med marshmellows, sås, morötter, bönor, tranbär/hallonsås och bröd. Tror det var allt! Mycket mat och mycket som är väldigt sött men annars väldigt gott. Efter det var det dags för efterrätten... 3 olika pajer, pecannöt/sockerpaj, chokladpaj och pumpapaj, samt minibrownies och minikakor. Jag är mätt nu om man säger så... Folket stack vid 7-tiden så det var inte för sent (skönt) och nu sitter jag och chillar i soffan med Kim och Neil. 
 
Imorgon är det Black Friday vilket är en sinnesjuk dag då alla affärer har sinnessjuk rea. Vissa affärer öppnar vid midnatt andra öppnar vid 6-tiden på morgonen osv... Jag är ledig imorgon så jag tar mig antagligen en tur DOCK ska jag sova först och tänker inte trängas onödigt mycket. 
 
Före och efter, klippte ca 5 cm bara.
 
Detta spel kallas "4 square" och detta spelade jag när jag var i deras ålder men vi kallade det "king out", älskade det och gör det fortfarande haha...

Kevin aka hajen.

Casey aka charmtrollet.

Thanksgivingssnacks.

Efterrätt! Fick ingen bild på själv huvudmåltiden tyvärr...


Minikalkoner!
Au Pair / Cultural care / Sverige / Turkey / USA / barn / food / kalkon / mat / needham / thanksgiving